torsdag den 5. juli 2007

Refleksion....

Så lakker det mod enden, og det er tid for et tilbagekig. Der er gået en del tid med at lege med og finde ud af at bruge diverse websider. For megen tid?
Næh, egentlig ikke, for det er nødvendigt at have en ide om, hvad der rører sig derude i cyberspace, hvor vores kære lånere jo også færdes. Vi skal ikke lade os hægte af, selv om noget af det vi møder, kan forekomme mere pjattet end brugbart.

Hvad var så godt og hvad var mindre smart? Jeg har lidt på fornemmelsen at det her afhænger lidt af, hvornår den enkelte "ting" blev præsenteret. Var det lige præcis en uge, hvor der overhovedet ikke var tid til "ting"? Som derfor blev skubbet til side til en anden god gang, men når det så blev næste uge, var der nye ting, der maste sig på, og der blev alligevel ikke en anden god gang.

Sådan er det vist gået med Library Thing her hos mig. Nogle af mine kolleger mener, at det er noget de vil kunne bruge, jeg mindes knapt hvad det var?

Flickr?? Fint, står du og mangler et billede af det mest usandsynlige, kan du sikkert finde det der. Men kors - man risikerer da at drukne i det enorme billedhav.

YouTube - jo! Der er en video til enhver situation. Også brugbare, instruktive videoer.

Second life - nåede aldrig op i undervisningslokalet for at prøve det. Og det har jeg det såmænd ikke så skidt med....

Kan også nævne at jeg er blevet meget glad for min mp3-spiller, der er min faste følgesvend på cykelturen fra Haslund hver dag. Tænk, jeg har noget andet end billarm at høre på, og at jeg ikke behøver at tænke på, om jeg nu forstyrrer familien med min musiksmag.

Google-doc er en virkelig smart ting, og det samme er sikkert GoogleTalk. Men - det har også den effekt, at man ALTID er på, aldrig fredet (hvis man ikke sætter sig på busy - vil absolut ikke forstyrres). Det er jo ligesom de unge mennesker med deres evindelige tændte mobiller. Den gode gamle email, hvor man selv bestemmer tempoet, er nu rar.

Ting, der kunne være anderledes: Større spredning, rent tidsmæssigt!! En ny portion ting hver 3. eller 4. uge, så man havde mere tid til at prøve de enkelte funktioner af. Nu ligger det hele i et virvar af muligheder, som man har snuset mere eller mindre til. Noget har man også taget til sig og lagt ind i rutinerne.
Godt vi har programmet, som vi kan gå tilbage til, hvis vi har lyst til at repetere en funktion. Inden den glidet helt ud af hukommelsen.

Men sjovt og udfordrende, det har det været!

Ingen kommentarer: